OVER MIJ

Voor bedrijven, groepen en individuen

B2B Salescoaching

Wie ben ik?

Welkom bij Maarten Wolsing Sales Coach


Over Mij


Het leven is een grote puzzel. Het grote aanbod aan stukjes en de keuzestress die erbij hoort maakt het leggen van de puzzel niet eenvoudig. Ik ben van school gekomen op mijn 18de en omdat ik geen keuze maakte ben ik in de sales terechtgekomen. Dat bevalt nog steeds heel erg goed en inmiddels meer dan 30 jaar en veel avonturen later heb ik nog steeds het idee dat ik mijn jongensboek aan het schrijven ben. Het vak heeft me op heel veel verschillende plekken gebracht en er zijn vriendschappen ontstaan in verschillende landen. Het bleek de perfecte omgeving te zijn om mijn talenten te ontwikkelen: In eerste instantie stond ik in een winkel te wachten op klanten. De overstap naar de verpakkingsindustrie kwam later, waar de klanten bezocht moeten worden. Dat vergt meer pro-actieve vaardigheden en talenten. Na accountmanagement kwam marktontwikkeling in zicht. Of ik een op het oog simpel, maar technisch ingewikkeld product in de wereld wilde verkopen? Maar natuurlijk. Met een goed gevulde rugzak met ervaringen en een gezonde dosis naïeve lef het vliegtuig in.  In deze internationale omgeving ging het helemaal prima, tot de drang naar zelfstandigheid groter werd dan het comfort van een vaste baan. Ik richtte Maarten Wolsing Salescoaching op.


Alleen ga je sneller, samen kom je verder:

Met mijn oude werkgever Trioworld hebben we een samenwerking voor projecten, marktontwikkeling en voor het begeleiding van (nieuwe) collega's in sales.

Met TIB performancepartner ben ik een samenwerking aangegaan. We werken aan het project "Werkgeluk als groeimodel". Hier maken we gebruik van de TMA analyse om optimaal gebruik te maken van de talenten van de medewerkers.

Op mijn kantoor in Deventer ontvang ik bedrijven voor het begeleiden van hun commerciële traject en samen.


Trioworld:

Internationale verkoop vraagt om specifieke vaardigheden. Grondige kennis van zowel het product als het bedrijf is essentieel, maar ook de culturele verschillen in zakelijke omgang spelen een grote rol. Deze variëren per land en stellen je regelmatig voor nieuwe uitdagingen. Omdat omzet grotendeels voortkomt uit bestaande relaties, is het zorgvuldig opbouwen en onderhouden van een sterk netwerk van cruciaal belang. Bij Trioworld heb ik me gespecialiseerd in de verkoop van kaasfolie, een nichemarkt.


TIB Performance partner:

Werkgeluk als groeimodel. Dat is onze slogan. Werkgeluk betekent medewerkers die goed in hun vel zitten, die weten waar hun talenten liggen. Na het doen van een TMA analyse is duidelijk welke talenten er aanwezigheid en kan gekeken worden naar een functieprofiel met ontwikkelbare competenties. Als je gebruik maakt van je talenten ga je doen waar je van "in de fik staat". Werkgeluk als groeimodel.


Salescoaching:

Als salescoach help ik je om je verkoopvaardigheden te versterken en je potentieel optimaal te benutten. We werken samen aan effectievere strategieën, scherpen je gesprekstechnieken aan en zoeken naar nieuwe kansen. Of je nu starter bent of ervaren professional, de coaching sluit altijd aan op jouw situatie en doelen.



BEKIJK DE MOGELIJKHEDEN

Gewaardeerd

Tevreden klanten

Expert

De 10.000 uur regel

Blijven leren

Een leven lang leren

"Na onze sessie van vorige keer heb ik die klant gewoon maar eens gebeld en wat denk je? De order is binnen!"

Reactie van een klant

"Deze training heeft me geleerd dat ik meer te leren heb dan dat ik weet.

Een deelnemer aan een workshop Socrates in sales